Masz problem z szybkim zaśnięciem?

Godzina, dwie, trzy mijają, a Ty tylko leżysz w łóżku czekając aż przyjdzie senność?

Rozwiązanie może być prostsze niż myślisz, ponieważ u większości ludzi z tym problemem przyczyną jest światło.

W czym tkwi problem?

Pamiętasz zabawę z pryzmatem na lekcjach fizyki? Pryzmat powodował rozszczepienie światła widzialnego na widmo złożone z różnych kolorów. W świetle dziennym, słonecznym, jest to piękna tęcza z barwami płynnie przechodzącymi od fioletu poprzez niebieski i zielony do czerwieni. Pewna część tego widma powoduje, że ciężej nam usnąć. Mowa tu o niebieskim fragmencie widma (zwłaszcza fale świetlne o długości 420 do 485 nm).

Fale świetlne o tych częstotliwościach w niebieskim widmie wpadając przez nasze oczy hamują wydzielanie melatoniny. Jest to hormon, który koordynuje pracę naszego zegara biologicznego, regulującego rytmy dobowe ciała. Dlatego ważne jest aby pozwolić jej się wydzielać gdy na dworze robi się coraz ciemniej.  

Rozwiązanie

Jeśli się nie wysypiasz lub cierpisz na bezsenność, bardzo możliwe, że przyczyną jest właśnie światło. Aby to zweryfikować i poprawić jakość snu zastosuj poniższe porady.

W ciągu dnia korzystaj ze światła. Aby cykl dobowy ciała był prawidłowy w ciągu dnia nie można unikać światła. Pamiętaj zatem o spacerze na świeżym powietrzu. W miarę możliwości nie używaj okularów przeciwsłonecznych.

Śpij w zaciemnionym pomieszczeniu. Zadbaj o to, by spać w pomieszczeniu całkowicie zaciemnionym. Zwróć także uwagę na diody urządzeń elektrycznych. Zaklej je lub po prostu odłącz urządzenia od prądu.

Korzystaj z ciepłego oświetlenia. Po zmierzchu korzystaj z oświetlenia o małej mocy i ciepłych barwach. Możesz na przykład użyć świec, lampy solnej czy ozdobnych żarówek z włóknem wolframowym świecące delikatnym światłem. Takie oświetlenie w niewielkim stopniu wpływa na wydzielanie melatoniny i przygotowuje organizm do snu nie zaburzając cyklu dobowego.

Nie korzystaj ze smartfona przed snem. Wyświetlacze takie jak w laptopie, telewizorze czy smartfonie generują dużo niebieskiego światła. Nie oglądaj ich na co najmniej 2 godziny przed snem. Jeśli już nie możesz się bez tych urządzeń obyć, korzystaj z filtrów światła niebieskiego (np: Twilight lub f.lux). Do telewizora sprawdzą się najlepiej okulary ze specjalnym filtrze, ale o tym niżej.

Dlaczego blokulary?

Powiedzmy sobie szczerze: w dzisiejszych czasach nie każdy może sobie pozwolić by wieczór spędzać bez laptopa, telewizora czy smartfona przy świetle świec. Z tego względu stworzyliśmy okulary, które można z powodzeniem nosić po zmierzchu i tym samym ograniczyć ilość niebieskiego światła jakie dociera do Twoich oczu. Do wyboru masz 4 wersje kolorystyczne soczewek, im bardziej czerwone, tym więcej niebieskiego światła blokują.

Szkła w tych okularach posiadają dodatkowo powłokę antyrefleksyjną Ideal Max® Blue UV, która redukuje przechodzenie światła niebieskiego przez soczewkę okularową. Dodatkowo chroni też wzrok przed promieniami ultrafioletowymi, zapobiegając ich odbijaniu się od wklęsłej powierzchni soczewki. Indeks E-SPF wynosi 25, co oznacza, że Twój wzrok jest chroniony przed UV 25 razy lepiej, niż bez soczewek.

Które blokulary wybrać?

Blokulary bezbarwne

to idealny produkt dla osób, którym zależy, aby paleta widzianych barw nie zmieniała się z powodu okularów. Mają mniejsze spektrum blokowanego światła niebieskiego niż okulary barwione. Mimo to wpływają na komfort wieczornej pracy przy komputerze, czy seansu filmowego, ponieważ oczy w nich mniej się męczą. Polecane osobom, które pracują z grafiką lub po prostu lubią cieszyć się pełną gamą kolorów.

Mogą nieznacznie poprawić jakość snu, ale do pełnego efektu zastosuj także inne porady wymienione wyżej.

Blokulary żółte

sprawią, że świat nabierze słonecznych barw. Są przeznaczone dla osób, które spędzają dzień w miejscach z nadmiarem światła, takimi jak pokryty śniegiem krajobraz, czy słoneczne miasta o białych elewacjach budynków. Możesz ich użyć po zmierzchu, by przygotować się do snu, ale wymagają dodatkowo ograniczenia ilości światła w otoczeniu.

Absorbują ponad 90% promieniowania o długości fal do 450 nm. Fale o długościach od 420 do 485 nm utrudniają zasypianie poprzez blokowanie wydzielania melatoniny. Zatem okulary te tylko w niewielkim stopniu blokują problematyczne niebieskie światło.

Blokulary pomarańczowe

sprawią, że świat nabierze jeszcze cieplejszych barw. Są przeznaczone dla osób, które nie spędzają wieczorów przy jasnym świetle, ale lubią po zmierzchu obejrzeć film, popracować przed monitorem czy nawet odprężyć się przy grze komputerowej.

Absorbują ponad 90% promieniowania o długości fal do 480 nm. Fale o długościach od 420 do 485 nm utrudniają zasypianie poprzez blokowanie wydzielania melatoniny. Zatem okulary te niemal całkowicie zablokują problematyczne niebieskie światło. Znacząco ograniczają ilość niebieskiego światła trafiającego do Twojego oka. Stosuj je tylko po zmierzchu, żeby przygotować ciało do snu.

Blokulary czerwone

sprawią, że świat nabierze gorących barw. To barwienie dedykowane prawdziwym biohakerom, którym zależy na odfiltrowaniu spektrum niebieskiego światła i częściowo zielonego. Są przeznaczone także dla osób, które spędzają wieczory przy jasnym świetle i nie mają możliwości ograniczenia światła otoczenia. Żaden wyświetlacz czy telewizor już nie będzie straszny dla jakości Twojego snu, gdy będziesz nosić te okulary. Maksymalnie ograniczają ilość niebieskiego światła trafiającego do Twojego oka. Stosuj je tylko po zmierzchu, żeby przygotować ciało do snu.

Absorbują ponad 90% promieniowania o długości fal do 590 nm oraz ponad 99% całości promieniowania o długości fal do 450 nm. Fale o długościach od 420 do 485 nm utrudniają zasypianie poprzez blokowanie wydzielania melatoniny. Zatem okulary te niemal całkowicie zablokują problematyczne niebieskie światło i częściowo także zielone.

Transmitancja Blokularów na przestrzeni spektrum.

Zadbaj o swoje oczy i sen

Możesz także zamówić Blokulary ze szkłami korekcyjnymi. W tym celu skontaktuj się z nami.